máj
23

Elkövettem a hibát, és nem írtam meg azonnal az élménybeszámolót a stockholmi kirándulásunkról. Tudatosan nem is vizionáltam előre itt a blogban ezt az utat, mert olyan hihetetlen volt az az ajánlat, amit a Viking Line komptársaság promotált, hogy komolyan azt hittem, hogy egy oltári nagy átverés az egész.

Kb. 2 hete jött Diana a hírrel, hogy a Viking Line giga-mega akciót hirdetett, és 4 fő részére kabinonként 20 euróért van speciális "bonuskortti" ajánlat. Néztem, forgattam a szórólapot, semmi apró betű, semmi jelzés, hogy "ahirdetésnemminősülajánlattételnekstb". Hát jó...de közben irtózatosan aggódtam, hogy tuti, hogy van benne valami átvágás, tuti, hogy Helsinkiben a kikötőben mondják meg, hogy ezen felül még ennyi meg ennyi meg ennyi lesz a végösszeg. Diana leoltott, és azt mondta, hogy mindent megkérdez az irodában másnap, ahol lefoglalja a helyeket. Az irodában szintúgy azt mondták: kabin és utazás 4 fő részére oda-vissza 20 euró. (A Viking Line honlapja alapján a legalsóbb becslésem is közel 35 euró volt személyenként, ami azért hétszerese volt annak, ami a speciális ajánlat alapján kilátásba volt helyezve.)

Két nappal az utazás előtt Fanda, aki velünk jött volna, lemondta az utat, mert rájött, hogy vizsgázik szerdán. Kedden délután indult volna a hajónk, szerda reggel értünk volna Stockholmba, szerda délután indultunk volna vissza Helsinkibe, és csütörtök reggel érkeztünk volna meg. Na, akkor emiatt aggódtam, hogy Helsinkiben tuti vissza fogják nekünk mondani az egészet, mert csak 3-an vagyunk a 4 fős kabinra, és megszegtük az ajánlatban szereplő feltételeket, és ... és...és.

Sajnos ez a félelem, hogy kiebrudalnak, de minimum átvágnak minket a kikötőben, egészen addig bennem munkálkodott, amíg fel nem szálltunk a hajóra. Nem tudom, hogy annak köszönhetően-e, hogy Magyarországon tuti, hogy lett volna kiscsillag, apró betű, tíz oldalas szerződési feltétel stb., aminek következtében kiderül, hogy a speciális ajánlat valahol bizony egy nagy átverés, de minimum valahol jó biznisz, szóval valószínűleg emiatt, de tényleg nagyon féltem a csalódástól. Közben persze az munkálkodott bennem, hogy de basszus, hát Finnországban vagyunk, itt tuti nincs ilyen átvágás.

És képzeljétek el, hogy tényleg 5 euró volt fejenként az út oda-vissza (!), még úgy is, hogy csak hárman jelentünk meg a kikötőben, és természetesen négyágyas kabint kaptunk úgy, hogy nem kellett kifizetnünk azt a plusz egy helyet.

A komp valami eszméletlen volt, mintha egy szállodában lettünk volna, és tele volt 60 év feletti nyugdíjasokkal. :)) Hatalmas Tax Free bolt volt benne, egy csomó bár, sőt, éjszakai klub is, és játékgépek természetesen.

Reggel 10-re értünk Stockholmba, és nem volt túl sok időnk, mert fél 5-re már vissza kellett érnünk a hajóhoz. De nekünk most ez is elég volt, hogy jó nagyot sétáljunk. Ugye én 4 évvel ezelőtt voltam Stockholmban, és tudtam, hogy délben nagy pompával van őrségváltás a várban, azt mindenképp nézzük meg. Nagyon szuper volt! A legnagyobb az a királyi őrség zenekara volt, akik az őrségváltás zenei kísérete után saját produkcióban nyomtak le néhány számot koreográfiával meg mindennel, a számok legutolsó darabja pedig egy ABBA-szám volt. :)) Nekem az tetszik ebben, hogy nem veszik halálosan komolyan magukat, hanem igenis lehet egy királyi őrségi zenekarnak ABBA-t játszani a királyi udvarban.

Az egész ország amúgy a svéd hercegnő, Viktória esküvőjének lázában ég. Az összes ajándékbolt tele van Viktória meg a vőlegénye képével, bögrék, tányérok, képeslapok, tényleg mindenen ők vannak rajta. Június 19-én lesz a nagy muri, és állítólag akkorra már nem is lehet szállást foglalni a városban. Tényleg nagyon rá vannak pörögve a témára, a szupermarketekben hatalmas stócban állnak a Wedding Chocolate dobozok - rajta természetesen Viktória és a csávója, aki egyébként a hercegnő fitneszedzője volt, és már vagy 9 éve együtt vannak. Igazi love story!

NA, de visszatérve a kirándulásra, jó nagyot sétáltunk, és az egyik park mellett belebotlottunk egy Vapianoba. Nem menekülhettünk, a lányok még sosem voltak és nagyon élvezték. Az árak kb. a másfélszeresek az otthoniakhoz képest. Hát igen, ez itt Svédország. :)

Hamar eltelt a 6 óra, amit a városban töltöttünk, de nagyon jó volt, és a visszaút is jó volt. Vicces, hogy a litván lányok nem ismerik a VBK-t és a fröccsöt. Elhűlve kérdezték, hogy mi az úristent csinálunk mi a borokkal Magyarországon. A kompon a tax free boltban vettünk egy üveg vörösbort, ami borzasztó volt. Aztán megmutattam nekik, hogy kólával egészen fogyasztható. :)

Másnap Helsinkiben még csámborogtam egy kicsit, a lányok hamarabb visszajöttek Tamperébe. Én elmentem még a helyi kortárs művészetek múzeumába, ahol nagyon szuper dolgokat láttam, többek között magyar művésztől is. :)

Képek a kirándulásról itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://ancsatampereben.blog.hu/api/trackback/id/tr122025296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

langostejfol 2010.05.23. 19:32:42

@vidra84: ennek nincs is semmi jelentése. mintha vietnámi nyelven lenne, de nem ismerem a hao szót...
úgyhogy: pirmas

langostejfol 2010.05.23. 19:34:22

amúgy nálunk is lehetnének ilyen akciók. nem is értem, hogy egy 35 eurós jegyet miért éri meg 5-ért adni. vagy olyan sokat fogyasztottatok a tax free shopban?

gigoca 2010.05.24. 12:49:52

@langostejfol: Sejtheted, hogy mennyit...:)) Három csóró k-európai diák! :-DD

Szerintem még így is megéri nekik feltölteni a hajót, plusz visszük a társaság hírét...

langostejfol 2010.05.24. 21:33:48

@gigoca: na jó, de a csóró k-európai diák a saját fajtájának mesél róla.
vagy ha nekik 5 euróért is megéri, akkor mennyire durva nyereség a 35 eurós jegy... de biztos az ny-európai diákok többet költenek az 5 euró mellé.
süti beállítások módosítása