jan
28

Dolgok

| Szerző: gigoca | 2:29 pm

Pár mondatban az elmúlt napokról. Rettentően hideg van. Most épp -18,2 Celsius fok van, az előbb láttam a Keskustorin álló színház tetején a hőmérőn. Brrr. Már kb. 10 perce vagyok a szobámban, de a bal kezemet még mindig alig tudom mozgatni, hogy gépeljek. :)

A hétfő és a kedd gyorsan eltelt. Tegnap két órám is volt, ezek közül a másodiknak ez volt az első előadása: Finnish Society and Culture, és az első az a finn történelmet igyekezett másfél órában összefoglalni. Elég érdekes volt. Az volt az óra alcíme, hogy Finland between East and West (vagy valami ilyesmi), és leginkább arról szólt, hogy szerencsétlen ország történelme jóformán nem állt másból, mint hogy vagy a nyugathoz (és különösen Svédországhoz) tartozott és arra tendált, vagy Oroszországhoz/Szovjetunióhoz. Nem, de egyébként tényleg tök érdekes volt az az identitás-keresés történet, ami kirajzolódott a szemünk előtt, és főleg az, hogy a tanár szerint magát az országot is mennyire megosztotta ez az egész történet. Meg nagyon érdekes, hogy milyen a környező országokkal a viszonya. Finnország Svédország kicsi tesója, miközben Finnország a balti államok nagy tesója.

Tegnap este a koliban palacsinta party volt, ami úgy nézett ki, hogy este 9-re kb. 70-80 palacsintát sütött ki Zoe, 9-re odamentünk kb. 20-an a konyhába, és nagyon hamar elpusztítottunk mindent, elmosogattunk, és visszamentünk a szobánkba. :) Én vittem egy kis dzsemet meg narancslevet, és beizzítottam a frissen vásárolt zöld tányéromat. Olyan szép! :)

Aztán tegnap este fél 12-kor még páran kitalálták, hogy menjünk el abba a karaoke bárba, ahol a múltkor egy buli után kikötött a fél kollégium. El is mentem, de sajnos itthon felejtettem a személyim, és itt kérték mindenkitől. :( Úgyhogy inkább hazajöttem, és már nem mentem vissza, iszonyúan hideg volt!

Meg ma reggel 9-től órám volt, és nem akartam sokáig fent lenni. Az órám után találkoztam a Cultural Conversation-ös csoporttal, jó lesz, négyen vagyunk lányok: egy olasz, egy finn, egy francia és én. Összesen 15 munkaórát kell együtt lennünk, és már ki is találtuk az első 3 óra tematikáját. Először meghökkentő és furcsa, vicces dolgokat kell megosztanunk a többiekkel az országunkról. Én arra gondoltam, hogy van az a baromi jó Sopronis reklám, és arra fűzöm fel a mondanivalómat. :)

Ja, ma meg kaptam egy tamperei telefonkönyvet és szaknévsort. Be volt dobva a postaládámba. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ancsatampereben.blog.hu/api/trackback/id/tr591709114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása