már
11

70/2

| Szerző: gigoca | 12:20 pm

Ha minden 35.nap lesz ramaty az itteni tartózkodásomból, akkor azzal ki fogok egyezni. Mert a tegnapit se teszem ki az ablakba, az biztos, bár este azért jobb lett a hangulatom, mint az elején.

Nem is pazarolom a karaktert szomorúságokra, inkább megpróbálok újabb szösszeneteket felvillantani itteni kis életemből.

Olvad a hó.

De nagyon.

Most napokig nem mozdultam ki a kollégiumból, úgyhogy teljesen váratlanul ért, mikor tegnap este elindultam a Finnish Culture & Society órámra, és egy egészen más várossal szembesültem. Ugye itt környzetvédelmi okokból nem sóznak, hanem kavicsoznak, na most el lehet képzelni, hogy mennyi kavics áll az utcákon. Mert a hó elszáll, a kavics megmarad. Kíváncsi vagyok, mikor jönnek a kis seprűs emberkék és szedik össze a kavicsot. Egyébként megint egy olyan megoldással találkoztam, amiről azt gondolom, hogy otthon is simán lehetne alkalmazni. Mert a kavicsot a hó olvadásával össze lehet szedni, és jövőre újra fel lehet használni. És még környezetkímélő is. Az persze igaz, hogy azért otthon nem annyira kiszámítható a tél vége, és sokkal jobban ingadozik a hőmérséklet, és ahogy most látom, amúlt heti 9 fokok után megint simán beterítette a fél országot a hó. De nekem ez az itteni olcsó és környzetkímélő megoldás nagyon tetszik.

Szóval olvad, és a város tényleg ramatyul néz ki. Az egész egy merő latyak. Viszont megdöbbentő, hogy látja az ember, a valóságos talaj hol húzódik, hogy szemmel látható, hogy tényleg olvadt a hóréteg, ami a gyalogos utakat övezte. Egyszerűen szinte egy új város bújik ki a hó alól. Tegnap mentem vásárolni is az órám után, és megdöbbenve láttam, hogy jééé, ebben a buszmegállóban vannak padok. És nem tudtam felidézni, hogy eddig csak nem figyeltem oda rájuk, vagy valóban most bújtak ki a hó alól.

Az esti órámon a téma a Finnish popular music volt. Nagyon jó volt, mert a tanár mutatott nekünk pár példazenét, és egy időben mutatta a finn és az angolra lefordított szöveget. A legdurvább a finn rap volt. :)) Azt kell mondnom, hogy egészen jó kis zenekarok vannak itt meg énekesek, énekesnők. Az oké, hogy nemzetközi vonalon a keményebb zenék az ismertek, de ez főleg a német piacnak köszönhető. Érdekes volt nagyon az óra, de tényleg.

Este meg vásárlás, bánatomban végigszáguldottam az ABC-n, és minden szirszart bedobtam a kis gurulós, húzogatós narancssárga kosárba, ott is hagytam 20€-t, de nem érdekelt.

A mai nap már jobb, edzettebb vagyok, horgok és egyenesek fogadására és adására alkalmas.

A bejegyzés trackback címe:

https://ancsatampereben.blog.hu/api/trackback/id/tr161831061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vidra84 2010.03.11. 13:23:13

első. és mi vol a baj tegnap?

raczatti 2010.03.11. 15:40:48

Egy ideje már nem követem a trendeket, de ez anno nagy kedvencem volt: www.youtube.com/watch?v=u30AMTe-9WQ
És valahogy a kedvem is jobb lett tőle... :)

gigoca 2010.03.11. 15:49:56

Továbbra is tartom, hogy a finn rap nagyon vicces. :) És egész jól hangzik!

Majd ha megkapom a tegnapi ppt-t, felrakom, hogy miket hallgattunk. Kettőt írtam fel, az egyik az ez volt:
www.youtube.com/watch?v=tApmmTiq0RY&feature=related
Komoly maszkulin narratíva van benne! :))

A másik meg ez a nő volt:
www.youtube.com/watch?v=VhBeQN8OLwQ
süti beállítások módosítása